Sunday 4 June 2017

Skolan är slut!

Nu när det snart är sommarlov har vi alla (nästan) en student att fira också! Någon som ska börja sin yrkeskarriär, eller läsa vidare mot drömjobbet. Jag minns själv att jag tyckte att hela världen låg för mina fötter - ingenting var omöjligt...

Jag har i vanlig ordning hållit det enkelt och jobbat främst med två färger, gult och grönt.

Soon is the summer here, and we all (almost) have a student to celebrate! Someone who is going to start his or her career, or read on to the dream job. I remind myself that I thought the whole world lay for my feet - nothing was impossible ...

I have as usual kept it simple and worked mostly with two colors, yellow and green.


Gula rosor hade jag, men inga knoppar. Så jag tog vita rosenknoppar och målade dem gula. Den fina bladstämpeln är färglagd och urklippt tre gånger för ett fylligare bladverk.

I had yellow roses but no buds. So I took white rose buds and painted them yellow. The fine leaf stamp is colored and trimmed three times for a fuller foliage.


Tack för idag! Kram, DT-Liza

Thanks for today! Hugs, DT-Liza



Papper: RBC010 ljusgrön prick
Stämplar: OM859H Nu har det hänt, S247A Fallande löv
Dekorationer: ROS112 gul, ROS122 offwhite, 4475-55 crispy gul, GTS008 glittertape grön
Övrigt: pennor för färgläggning




No comments:

Post a Comment